Google cedează și nu mai lasă, în sfârșit, terții să te urmărească

de: Teodora Tudosie
15 01. 2020

De-a lungul timpului, Google a refuzat să renunțe la folosirea cookie-urilor în browserul său, Chrome, însă lucrurile urmează să se schimbe.

Compania a anuțat că plănuiește să renunțe la suportul cookie-urilor third-party în browserul său, pentru a-ți proteja mai bine datele personale. A menționat acum și când vei putea beneficia de acest lucru: până în 2022.

Pe scurt, planul companiei este să elimine treptat, până atunci, acest tip de cookie-uri din browser. Astfel, Google urmează să nu mai permită companiilor de advertising să conecteze cookie-uri pe browser în cadrul site-urilor web pe care nu le operează,

Ca efect, acțiunile mai multor companii de advertising au scăzut, în urma anunțului Google. De exemplu, acțiunile Criteo SA (CRTO.O) au scăzut cu 8%, iar cele ale Trade Desk Inc (TTD.O) cu 1.4%.

De ce Google n-a eliminat până acum cookie-urile din Chrome

Până acum, cookie-urile plasate de companii relativ necunoscute, pe aproape fiecare site web, au definit felul în care funcționează publicitatea pe internet.

De fapt, cookie-urile sunt instrumente prin care un browser poate permite operatorilor site-urilor să colecteze și să stocheze date despre utilizatorii care îi vizitează paginile. Acestea colectează informații cu privire la comportamentul tău de utilizare de pe un site și sunt folosite pentru a-ți servi reclame. Atunci când sunt partajate cu companii de advertising, datele colectate permit acestora să știe ce reclame ar fi mai relevante pentru un utilizator.

Apple, Mozilla și Microsoft, toate au făcut pași înspre blocarea acestora pe Safari, Firefox și respectiv Edge. Până acum, Google apăra folosirea cookie-urilor pentru Chrome. Justin Schuh, director of engineering al Chrome spunea că încetarea folosirii cookie-urilor ar putea „periclita viitorul vibrant al web-ului”.

Măsura vine într-un context mai larg. În luna august, Google și-anunța lansarea Privacy Sandbox, proiectul open-source de confidențialitate, cu scopul principal de a face web-ul mai sigur și mai privat.

Pe de altă parte, Google spune că vrea să dezvolte noi soluții tehnice care să înlocuiască utilizarea cookie-urilor.